Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages

Training CDD

Van steeds meer organisaties wordt verwacht dat zij hun klanten kennen. Customer Due Diligence is een onmisbaar onderdeel geworden van de bedrijfsvoering en vraagt steeds meer aandacht. Maar waarom is het nu zo belangrijk? En hoe kun je er nu voor zorgen dat je zeker weet met wie je zaken doet?

Wat is een ongebruikelijke transactie? Hoe herken je witwassen? Welke vorm van cliëntenonderzoek pas je wanneer toe en waar en hoe moet je verdenkingen melden? Als financieel dienstverlener met klantcontact heb je een belangrijke en signalerende rol en kun je zelf een bijdrage leveren aan de bestrijding van witwassen en financiering van terrorisme. Aan het einde van de training weet je de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) met vertrouwen in de praktijk na te leven.

Customer Due Diligence is een onmisbaar onderdeel geworden van de bedrijfsvoering en vraagt steeds meer aandacht.
Maar waarom is het nu zo belangrijk?

• Krijg inzicht in het actuele klantbeeld
• Leer hoe je een goed klantbeeld moet vastleggen
• Leer vragen stellen binnen het CDD domein

Dit programma is met name geschikt voor alle financiële professionals met klantcontact in de financiële, juridische of fiscale sector.
• Wat beslaat het KYC-vakgebied en wat is het doel
• Het doel van de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en terrorismefinanciering)
• Het leren begrijpen wat de verplichtingen zijn die onder de reikwijdte van de Wwft vallen
• Wat wordt er bedoeld met witwassen, terrorismefinanciering, sancties en corruptie
• Het leren begrijpen waar het CDD-proces uit bestaat en wat het doel is
• Wat houdt het transactiemonitoring proces in?
• Het leren herkennen van Red Flags
• De regels voor financieringsmaatschappijen
• Weten welke risico’s een klant met zich mee kan brengen
• Dossier voorbeelden, cases uit de praktijk
In de training CDD wordt een actueel klantbeeld als uitgangspunt genomen. Van hieruit kun je bepalen wat je al weet en wat er nog ontbreekt en welke risico’s je met de informatie wilt afdekken. Wat valt op en wat vraagt om een nadere toelichting van de klant.

Wat is Customer Due Diligence (CDD)?
Customer Due Diligence (CDD) is het hulpmiddel voor banken en verzekeraars om cliënten te kennen en geen relaties aan te knopen met personen die het vertrouwen in de financiële onderneming kunnen schaden.

Juiste toepassing van CDD is de beste preventie dat financiële middelen worden misbruikt. Denk hierbij aan witwassen, terrorismefinanciering en fraude. De normen van CDD zijn relevant voor financiële ondernemingen in zijn geheel.

Uiteindelijk moet het klantbeeld schriftelijk worden vastgelegd. Kernachtig geschreven met een goede kijk op de risico’s en gericht op de lezer die zijn besluit hierop baseert. Deze training is interactief en biedt ruimte voor inbreng van ‘eigen’ cases.​

Wettelijke verplichting
CDD verplichtingen zijn opgenomen in Nederland in de Wet op het Financieel Toezicht, de sanctiewet uit 1997 en Wet ter voorkoming van witwassen (wwft).

​Internationaal zijn er ook bepaalde normen voor een CDD-beleid. Denk hierbij aan de uitgangspunten van het Basel Comité en op breder niveau zijn vertaald in de wet- en regelgeving.

Werkvorm
In de training wordt gevarieerd met diverse werkvormen. Interactieve theorieblokken worden afgewisseld met groepsopdrachten en actuele praktijkcases.

Niveau:

Variant:

Dag(deel):

Duur:

Heb je vragen?

Laat het ons weten.
We horen graag van je.

Veel gestelde vragen

In het Nederlands of Engels.

De trainers van 3Masters zijn werkzaam binnen het vakgebied van de training. Ze zijn gespecialiseerd en elke dag bezig met de inhoud van de training. Wij vinden het bij 3Masters belangrijk dat trainers: een rijke ervaring hebben en enthousiast zijn om het over te brengen aan de deelnemers.

Samen met de trainers streven wij naar een optimale verhouding tussen trainer en deelnemers.
Hierdoor werken wij met trainingsgroepen van ongeveer 12 deelnemers, hierdoor is een goede balans tussen ervaring, kennis en vaardigheden.

De trainingen kunnen zowel Incompany of virtueel georganiseerd worden. Samen met de klant kijken wij wat het beste is voor de deelnemers. Alles is mogelijk en onze trainers zijn flexibel.

Het moment van de training zullen wij samen met de klant overleggen. Ochtend, middag en avond is mogelijk.

Chat openen
1
Scan de code
Hallo
Kunnen we je helpen?